Farmors opskrifter fra 1946

lørdag den 25. februar 2012

Forbedret udgave af tomatsauce


Sidst jeg lavede tomatsauce af mine frosne tomater, var jeg ikke helt tilfreds med farven og tykkelsen, men den smagte godt… ingen tvivl om det J

Som før sagt: Har du af en eller anden årsag fået for mange tomater… så smid dem direkte i fryseren. Tag dem op du skal bruge… brus dem med håndvarmt vand et sekund… og så er det nemt at fjerne skindet.

Hak dem i mindre tern og svits dem hårdt i olie . Tilsæt hakket løg og eventuelle grønsagsrester (i dette tilfælde rester fra broccolistok) + en god skefuld koncentreret tomatpure.

Lad blandingen simre en halv times tid, til den får en fast konsistens.  Smag til med div. krydderier og salt.

Tilsættes en smule atamon, kan saucen hældes på rene glas og gemmes. Den kan selvfølgelig også fryses.

Jeg skal i alt fald have tømt min fryser for tomater, inden sommerens nye høst forhåbentlig snart kommerJ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar