Farmors opskrifter fra 1946

torsdag den 16. februar 2012

Krydrede skinke-horn


Det blev til dato, de bedste horn jeg nogensinde har lavet… fortryder jeg ikke lavede dobbelt portion J

Til 12 stk. skal bruges:

25g gær
2 dl vand
½ tsk. salt
½ tsk. chiliflager
1 dl rugmel
Og hvedemel for resten (4-5 dl ca.)

Desuden skal der bruges:

Skinke-pålæg 
Cheddarost
1 æg
Friskkværnet peber og groft salt

Opløs gæren i vandet og tilsæt mel, salt og chiliflager. Det helt nøjagtige mål på hvedemel har jeg ikke… jeg tilsætter mel, til jeg fornemmer, dejen er god at arbejde med.

Lad dejen hæve 30 minutter eller længere.

Del dejen i to… rul den tyndt ud… og del den i 6.

Smør ”trekanterne” med sennep, drys med cheddar og slut med skinke-pålæg.

Hornene rulles tæt sammen fra den brede ende… vend snippen nedad, hvis det kan lade sig gøre.

Lad hornene hæve yderligere 15-20 minutter… inden der pensles med et pisket æg. Giv alle hornene et drys peber og salt.

Bages ved 225 grader i 15 minutter.

Ååhh hvilken herlig duft… og hvilken smag J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar