Farmors opskrifter fra 1946

fredag den 17. februar 2012

Lidt om svinelever


… eller lidt om noget, jeg i alt fald ikke gør igen. Jeg har stadig traumer fra forleden… og der går lang tid, inden jeg skal have lever igen L

Jeg havde fået den utrolig dumme ide, at jeg ville citronmarinere leveren… så 300g lever blev nysseligt stoppet i en pose med saften fra en øko-citron + krydderier.

Da jeg en time senere tog dem ud af køleskabet… så de mildest talt uappetitlige ud. Fuldstændig askegrå…

Men jeg fortsatte på gammeldags maner… vendte dem i mel og så røg de på panden. Underligt duftindtryk.

Kogte kartofler, pandesovs og stegte løg… så skulle den ret være klar.  

Lad mig sige det sådan… den ret får jeg bestemt ikke nogen Stop spild af mad pris for L Den var rent ud sagt… uspiselig. Løgene og kartoflerne kunne dog spises… og broccolisalaten har aldrig smagt bedre.

2 kommentarer:

  1. Det lyder om muligt værre end min ruggrød, hvor jeg måtte konkludere at den var udmærket - bortset fra smag, duft, udseende og konsistens.

    Godt, du havde salaten; men måske skulle du anbefale den til en slankekur ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha... ja ved du hvad... Mini-hakkerens absolut stensikre slanke-kost ;-D

      Slet